My way – vizualizáció és relax

Ahogy már írtam, a pánikrohamot elő tudod idézni a saját magad akaratából, ebből következik, hogy elméd meg is tudja szüntetni azt (Cué). Nem mondom, hogy ez könnyű feladat, de a vizualizációs módszerek segíthetnek benne. Megpróbálom leírni azokat, amik nekem használtak, de kitalálhatsz saját magadnak is olyan belső képeket, “filmeket”, amik segíthetnek. ******** A mai napig van egy komódom gondolatban, aminek a fiókjai rejtik a pánikos rosszulléteimet, a félelmeimet, a gumicsontokat, amiket hajlamos vagyok hosszú ideig tök fölöslegesen rágicsálni. A fiókok a képzeletemben erős ragasztószalagokkal vannak rögzítve, amelyek néha leszakadozhatnak, ekkor a fiókok igyekeznek kinyílni, hogy szabadjára engedjék az életemet megkeserítő tartalmukat. Amikor kiszabadul egy-egy ilyen gondolat, ami megint aggódóvá, rosszkedvűvé tesz, gyorsan visszagyömöszölöm a fiókba, újabb ragasztószalagot teszek rá, esetleg még néhány szöget is beverek, megakadályozva ezzel, hogy ismét kinyíljon és rám borítsa a tartalmát. ********** Abban az időben, amikor buszra szállni is nehezemre esett, és rémesen hosszú időnek éreztem azt a néhány megállót, amíg a zárt térben, sok ember között kellett utaznom, és ami természetesen megint egy-egy pánikroham szélére sodort… Szóval abban az időben kifehéredett ujjpercekkel kapaszkodtam a buszon, közben egy hegyi patakba képzeltem magam, amiben bokáig álltam (hogy lefagyott volna a lábam, ezt most hagyjuk… ezt nem képzeltem oda 🙂 ), a kristálytiszta víz megérkezett hozzám, és úgy képzeltem, kiszív belőlem minden rosszat, majd felkavarodva, elszürkülve folyik tovább, immár magával sodorva minden problémámat. Én pedig egyre tisztább és felszabadultabb leszek. ******** Ugyanez kicsit másképp: évekig úgy zuhanyoztam esténként (valamivel több vizet használva, mint kellett volna), hogy elképzeltem: a víz megtisztít, ahogy végigfolyik rajtam, kimos belőlem minden negatív érzést, minden bajt és félelmet, amik aztán távoznak a lefolyón át a koszos csatornába, ahová valók. Csukott szemmel állsz az áldott jó meleg víz alatt, és szinte látod, ahogyan mindez megtörténik, és te ott maradsz tisztán és felszabadultan. ********* Úgy gondolom, a négy elemnek (föld, víz, levegő és tűz) nagy szerepe van minden lelki folyamatban, és minden tudományos vagy ezoterikus képzettség nélkül is azt mondhatom, hogy engem gyógyít ezeknek az elemeknek a közelsége. Sokszor lefekszem a földre, érzem magam alatt az átmelegedett talajt, érzem az illatát, a fű simogatását, és elképzelem, hogy az alattam lévő több ezer kilométernyi rétegen túl ott van a föld magja, ahonnan energiák érkeznek el hozzám, melyek feltöltenek és megerősítenek. Mostanára kicsit elcsépeltté vált a gondolat, hogy menjünk ki az erdőbe és ölelgessük a fákat, sokan nevetnek is rajta. Aki annyira nevet, ajánlom olvasásra Peter Wohlleben: A fák titkos élete című könyvét. De talán enélkül is tudatosul bennünk, hogy élőlényekről van szó, megölelni egy száz-kétszáz éves törzset, meríteni egy kicsit az energiájából tényleg maga a csoda. A tűz nekem a Napot jelenti, bármilyen állapotban vagy mentálisan, mindig segít, ha legalább néhány percre a Nap felé fordítod az arcodat, érzed a melegét, a simogatását, a létezés végtelenségét. Gyakran szórakozom azzal, hogy becsukom a szemem, és figyelem a piros és sárga mintázatokat belül a szemhéjamon, amiket a Nap varázsol oda…, mintha egy kaleidoszkópba néznél, úgy kergetőznek a narancsos színű pacák és mintázatok. Gondolom arról senkit nem kell győzködni, hogy a napsütésnek többféle gyógyító hatása is van, így természetesen mentális is: egy-egy óra napozás elmondhatatlan módon fel tudja tölteni az embert. Lehet közben is vizualizálni, kitalálni valami “filmet”, valami jót, amit a nap sugarai tesznek veled… de talán ez esetben nincs is erre szükség. Csak élvezd. A vízről már fentebb is írtam, de ugyanúgy, mint a napsütésnek, önmagában is gyógyító hatása van, ha leülsz egy tónak, folyónak a partjára. Az igazán szerencséseknek pedig a tenger jut, aminek a partján eltölteni néhány órát nem fogható semmi máshoz. Az alvással kapcsolatos részben írok majd arról, hogy a pihenést akadályozó zaklatott gondolatok ellen vizualizáld magad a tengerhez…, képzeld el, ahogy alkonyatkor ott ülsz a még meleg homokban, a végtelen víz előtted rózsaszínbe, majd lilába fordul, elmosódik a láthatár, a távolban lassan halad néhány hajó…, képzeld el, hogy abban az óriási víztömegben milyen sokféle élőlény él a számodra láthatatlan zónában, hallgasd a hullámokat és tedd le minden gondod. A levegőről írtam a jógával kapcsolatban, és hát nem is kell magyarázni senkinek, milyen is az, amikor kimegyünk valahová a szabadba, és csak szívjuk magunkba az éltető levegőt, és jó esetben vele a szép táj látványát. Most is gyakran elmegyek akár csak egy-egy közeli helyre, de amikor a pánikrohamokkal küszködtem, még többször igyekeztem ha rövid időre is, elszabadulni a családi kötelezettségek mellől, felmenni egy dombra itt a falunk közelében, ahonnan messzire ellátni. Itt aztán egyszerre tudtam erőt meríteni a megművelt földek látványából és illatából, a tavaszi napsütésből és a levegőből, ami úgy hatolt a tüdőmbe a sok feszült nap után, mintha új életre keltene. ******** Légy tudatos. Hogy ne csak úgy legyél, érted… hanem fogd is fel, hogy szép dolgok vannak körülötted, jussanak el hozzád az illatok, a madarak hangja, a levelek színe, a vizek sustorgása vagy a távoli traktor berregése. Legtöbben úgy vezetnek autót, hogy csak nézik maguk előtt az utat, és mennek. Én mindent megnézek, főleg a felhőket az égen, vagy ha Pesten autózok, még a piros lámpának is örülök, mert tudom egy kicsit nézegetni az épületeket, amik mellett éppen megálltunk. Hacsak lehet, a budai alsó rakparton megyek végig, mert az szép. Szerintem ezek a dolgok fontosak a mentális betegségek legyőzéséhez, mert ha nem veszed észre, ha nem tartod szépnek magad körül a dolgokat, ha nem tudsz örülni semminek, akkor minek gyógyulj meg? Az elméd tudja, hogy milyen vagy, és ha nem működsz együtt, cserben fog hagyni. ********** Ezek persze csak az én verzióim, ha te buliba akarsz menni, akkor menj, ha sörözni, társasozni, pasizni, akkor menj, ha színházba, koncertre, akkor menj. Csak szerezz élményeket. Legyél jelen. Élj.

Hozzászólás