Szöszmösz közelg

Belefutok egy-egy cikkbe, hogy milyen lesz az idén a trendi karácsonyfa. Ötletek, tanácsok a színeket, a formákat illetően: hogyan hozzuk összhangba a fát a lakás egyéb dekorációival, a szalvétákkal, anyuci kötényével, amiben kecsesen helyezi majd az asztal közepére a pulykát, apuci nyakkendőjével…., ja, és a kutya gyakörvével, ofkorsz. Nem baj, hogy a garázsban már egy egész szekrényt elfoglalnak a díszek, mert minden évben más szettet “kell” venni…, nem, nem csak más gömböt vagy bigyót, hanem akkor már a teljes kelléktárat le kell cserélni, nehogymár az ezüst/fehér karácsonyfa mellett véletlenül egy piros/zöld koszorú lógjon az ajtón.

Eszembe jut, amikor egyik évben engem is elkapott a zideg, és pirosra díszítettem a fát. Nézegettem vagy egy napig, egy szelet bájglit sem tudtam úgy lenyomni a torkomon, hogy közben fél szemem ne a karácsonyfán legyen, mert éreztem: valami nem stimmel. Aztán rájöttem, mi. Újra előcincáltam a nagy dobozt, amiben a karácsonyi kincseket tartjuk, és mint megkésett karácsonyi angyalka, utólag feltettem a fára mindent, aminek ott a helye. A fiam undorítóan ronda rózsaszín üvegjégcsapját, amit kiskorában imádott, és most, hogy felnőtt, nincs karácsony enélkül, hogy legyen mivel cukkolni őt. 🙂 Feltettem az anyámtól elhozott saját gyerekkori díszeimet, a gyerekeim ütött-kopott, több éve készített kis függőit, a két üveggombát, aminek régen mindig úgy megörültek, mintha akkor látnák először, a hintázó angyalkát, ami egy külföldi utazás emléke, és (mivel abban az évben nem vettem), néhány tavalyi szaloncukrot, ami szerencsére ott maradt a díszek között (és nem találta meg Béla, a mindenkori egér 😀 ). Aztán leültem egy kicsit, és csak néztem azt az össze-vissza karácsonyfát, ami nem olyan volt, mintha a tecsó folyosójáról vagy a menő bútoráruház mű-nappalijából hoztuk volna el, hanem olyan, amilyen csak nálunk lehet.

Ma láttam az egyik újságban egy smaragdzöldbe öltöztetett karácsonyfát, mellette volt egy zöld pamlag zöld párnákkal, a kandallóban égett a tűz, néhány fehér szarvas volt a párkányán. Mindezek mögött zöld volt még a fal is. Baromi jól nézett ki, de tényleg! Gondolkoztam is, hogy gyorsan átfestem a lakást a karácsonyhoz. Végül inkább ellapoztam a horoszkópig, ahol azt írták, ezekben a hetekben vigyázzak, mert könnyen áteshetek a rénszarvas túloldalára. Kicsit jobban megnézve, az összes csillagjegyhez ezt írták. Ki érti ezt? 😛 🙂

Hozzászólás