Ismét fotókról

Ekkor:

Érdekes, hogy amit most ide leírok, nem írnám le nyilvánosan. Általában bennünk van az, hogy ne beszéljünk arról, miben vagyunk tehetségesek, mert az valahogy olyan… ciki. Nem tudom, honnan jött ez, de azt igen, hogy nem csak én szocializálódtam így, millióan küzdünk ezzel a dologgal. Mert ha azt mondod, jó vagyok ebben abban, akkor hamar önteltnek tartanak – általában persze olyanok, akiknek fogalmuk sincs az adott tevékenységről. Esetemben az öntömjénezésnek az is határt szab, hogy semmiben nem lettem igazán sikeres, amibe belefogtam, és ez visszatart attól, hogy elismerjem a képességeimet. Mert ugye ha olyan rohadtul tehetséges lennék bármiben is, akkor ismertté kellett volna válnom és/vagy pénzt kellett volna keresnem valamivel a sok dolog közül, amikbe belefogtam. Vagy legalább lenne tízezer követőm valamelyik témában a fészbúkon. 😛 Ez nem így történt, ergo biztos csak képzelem, hogy ügyi vagyok. Remélem eddig lehetett követni. 😀

Szóval amit le akarok írni, hogy egy fotós fickó az interneten felajánlott egy ingyenes kis útmutatót, hogyan csinálj jobb fényképeket. Megrendeltem, letöltöttem. Tíz pontban sorolta fel azokat az alapvető fogásokat, amiket követni kell – és ebből kilencet úgy csinálok régóta és ösztönösen, ahogy ő tanítja. Néhány példa. Keress a témának természetes “keretet”, legyen az egy ajtó vagy bármi. Fotózz tükröződést. A háttér ne legyen zavaros, ha egy valamit akarsz fotózni, ne legyen mögötte ezer más dolog. Továbbá ne lógjon be a témádba idegen tárgy, valakinek a könyöke, szemeteskuka, villanyoszlop, stb. Fotózáshoz válaszd a reggelt vagy a délutánt, a nap középső óráiban kiégnek a képek. (Ezt mondjuk szerintem mindenki tudja, de amikor utazol és akkor vagy ott, ahol…, sokszor nincs időd visszamenni kedvezőbb fényviszonyok között.) Használd az ellenfényt különleges hatások eléréséhez. Fotózz minimalistán, nem kell egy képre zsúfolni az egész világot. Minden lehet fotótéma. Most ennyi jut eszembe. 🙂

Regisztráltam a pasasnak az internetes oldalára, mert ott azért túllépve az alapokon, sok olyan ötletet ad, amit igyekszem majd kipróbálni. Van fórum is, ahol beszélgetnek. Annyi minden érdekel… nem csodálom, hogy úgy elmennek a napok, hogy huss…. pedig elvileg “nem csinálok semmit”. 🙂

Hozzászólás